2008-07-29

Och så lite naket

I juni handlade jag matchande t-tröja och kallingar på Italiens motsvarande till H&M så när Bögjävlarna kallade till kalsongfest så var det svårare än vanligt att motstå. Killarna och jag har dessutom en gemensam underklädeshistoria redan. Roger sa att man kunde lita på att jag skulle komma nu när det skulle vara dekadent. Som vanligt vet man inte vad Roger menar men med en lättöl i handen och pv:n i bakhuvet låg dekadansen mest i att det inte var speciellt märkvärdigt att vara avklädd. Snacket var med folk jag kände, inte om litteratur men väl om döden och stalkers, kanske växlade vi ditåt just på grund av att vi stod utan byxor, det hade passat Bögjävel-sammanhanget (och var väl återigen något som inte fanns för 10 år sen). Kanske blev det något annat senare på kvällen när jag redan var på cykelvägen hem.

När jag skriver det här sommarpratar Martina Lowden i radio och det passar bra i sammanhanget, även om hon inte heller känns helt dekadent-på-det-där- braiga-sättet-om-det- var-nu-det-som- Roger-menade.

Inga kommentarer: