2008-07-29

Ett decennium i en fika

Pride House på Kulturhuset och Stadsteatern istället för seminariecenter på Södermalmsskolan. På takkaféet skiner solen och min lilla avstickare från jobbet blir en kär återförening med gamla priderävar. Det är inte alls konstigt, Pride House har hög mingelfaktor åtminstone för mig. Nu blev det just Erik och Ingemar, och så förmörkelsefotografen med familj. Vi pepprar konversationen med 'Det hade man inte kunnat göra för 10 år sen!' och försöker komma ihåg om hiphop som inslag på Pride var helt främmande -98 eller inte (jag tror det - det var väl först 2000 då BM spelade förband till Armyn). Efteråt så kryssar jag försiktigt genom flatduon God-des och Shes entusiastiska publik och liksom med Räuberhöhle innan hade jag nog bloggat spaltmeter om dem under förra Stockholm Europride. Och att polyrörelsen ordnat 3 seminarier idag. Det hade man väl inte heller kunnat göra för 10 år sen. Istället pratar vi asteroidnedslag, läget för Gordon Brown, vad ordet 'osingel' kan tänkas betyda, och gemensamma bekantas mer eller mindre förutsägbara partnerval. Det hade man kunnat göra för länge sen men inte såhär och just här och just idag.

Inga kommentarer: