2008-08-02

Med regnbågsflaggan som paraply

Stockholm är lite väl blött såhär inför paraden. Nu är det bara en fråga om vad jag ska ha på mig. Jag lärde mig redan 1998 hur pass osynlig jag blir paraden, där rök illusionerna, så det spelar inte så stor roll vad det blir för kläder. Till och med förra årets orienteringsdräkt passerade nästan obemärkt. Regnrock och regnbågsflagga kanske.

Mer om igår sen kanske. Under tiden kan ni fundera på följande:

(1) Bokstavskändisskap: Ni vet vad en A-kändis är, och en B-kändis. C-kändis kan man också tänka sig, och med varje bokstav ökar såklart antalet drabbade. Vilken bokstav har då ditt eget kändisskap?

(2) Bögjaveltal: Boken och livsstilskonceptet Bögjävlar har ju fem författare tillika bloggare: Stefan, Tomas, Petter, Daniel och Roger. Som ena pojkbandet liksom. Andy Gunnarsson brukar betecknas som den sjätte bögjäveln. Igår kväll var jag så pass oförskämd som att fråga nån om han kanske var den 13:e bögjäveln. Så frågan till er lyder: Vilken bögjävel i ordning är du? Motivera gärna.

Inga kommentarer: